söndag 2 november 2008

Brunch - den bästa måltiden?


Något som jag älskar med att bo mitt i Stockholm är brunchkulturen. På helgförmiddagarna finns det massor av olika alternativ för den frukostsugna. Antingen kan man välja den dyrare varianten och gå på hotellbrunch (Clarion, Mornington, Berns exempelvis). Annars finns det en superdyr men lyxig variant på Moderna muséet. Vill man åt något av de billigare alternativen så brukar de flesta caféer ha något form av erbjudande. Sirap och String har bra brunchutbud men tänk på att det kan vara mycket folk.

Den här helgen kom jag inte iväg på någon brunch. Idag sov jag nämligen när min pojkvän gick med kompisar och käkade (efter att ha försökt väcka mig flera gånger visserligen). Igår hade vi en liten hund här som vi passar så då passade vi istället på att lyxa till det med lite hemmalagad brunch. Det blev några knaperstekta Tulips baconskivor, scrambled eggs och tomater stekta i lite olivolja och kryddade med flingsalt och färsk timjan. Perfekt start på dagen då vi sedan promenerade med hunden från Skanstull till Gubbängen (vilket borde vara ungefär 7-8 kilometer).

Inga kommentarer: