söndag 12 oktober 2008

Bioboa - en enkel, hälsosam lunchrestaurang i Paris


En av dagarna i Paris så valde vi att hoppa över köttbitar, feta såser och pommes frites och gick istället in på Bioboa - en hälsosam, enkel lunchrestaurang med flera olika matalternativ som låg alldeles i närheten av mysiga Place du Marché Saint Honoré. Jag valde den så kallade detox-menyn (inte för att jag verkligen var så sugen på att detoxa utan för att den lät godast i mina öron).
Detoxmenyn bestod den här dagen av en soppa på morot, koriander och quinoakross som smakade okej. Jag är lite petig med soppor och tycker oftast lite sådär självgott att mina egna är godast. Sedan fick man en detoxsallad som bestod av machesalladsblad (som jag alltid har varit förtjust i trots den mesiga ickesmaken), olika slags groddar och en enkel men lite feg vinaigrette. Det bästa med menyn var mackan som egentligen inte såg så mycket ut för världen - den var fylld med marinerad tofu och ett flertal olika grönsaker och var helt enkelt fantastisk. Saftig, smakrik och mättande.

Bioboa
3 Rue Danielle-Casanova
Paris
Métro: Pyramides

Inga kommentarer: