torsdag 9 oktober 2008

Trerätters lunch i Quartier Latin

Nu är jag hemkommen från Paris där jag har spenderat fem dagar med min pojkvän. Vi har strosat omkring och ätit gott. En dag valde vi att gå till Rue Pot de Fer som är en tvärgata till den livliga marknadsgatan Rue Mouffetard på vänstra stranden där vi fann en liten restaurang som heter Chez Robert. Där tog vi lunchmenyn för endast 10, 90 euro där vi fick välja mellan ett flertal för-, varm- och efterrätter.
Till förrätt tog vi båda en klassisk fransk löksoppa med grillad baguette i skivor och gratinerad ost på toppen. Till huvudrätt valde jag Boeuf Bourguignon som serverades med kokt potatis och min pojkvän tog en omelett med örter. Båda var nöjda. Sedan avslutade vi lunchen med en Mousse au Chocolat för mig och en Crème Caramel åt min pojkvän. Mycket härligt trots turistfaktorn som är hög i Quartier Latin.

Chez Robert
12, rue du Pot de Fer
75005 Paris
Métro: Place Monge




Inga kommentarer: