tisdag 28 oktober 2008

Fauchon-sugen


Fauchon är en lyxig mataffär i Paris. Den kan man hitta på Place de la Madeleine om man är sugen på att ta sig en titt på alla fina varor de säljer. Annars har den underbara mataffären Le Grande Epicerie (Le bon marchés matavdelning) ett stort utbud av de vackra Fauchon-produkterna. Något av det finaste är de färgglada små lyxkakorna macarons (marängkakor med god fyllning). De ligger som små konstverk i Fauchons karaktäristiska rosa kartonger och kostar typ tvåhundra spänn. Så man kan ju titta på dem ett tag och sedan gå till närmaste bageri och köpa sina macarons. Annars finns det en uppsjö lyxiga matartiklar att köpa under samma märke. Någon som vet om man kan hitta Fauchon-varor i Sverige? Jag tänker typ Östermalmshallen, NK eller kanske Cajsa Warg.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud! Dom där är ju drömgoda!! Har sett en massa recept på dessa läckerheter men aldrig vågat mig på än...

Malin Collin sa...

Jag är inte så mycket för att baka men nu blev jag sugen på att prova själv. För övrigt såg jag att de sålde macarons här i stockholm där jag bor - på Gunnarssons konditori på Götgatan (t-bana skanstull). Ska nog köpa mig en och testa hur dem är.

Anonym sa...

Jag börjar nästan gråta för de är så fina.

Malin Collin sa...

Men eller hur! Det är så Marie Antoinette-aktigt!

Anonym sa...

åå jag har aldrig ätit macarons! måste testas!

Malin Collin sa...

Spring till Gunnarssons på Götgatan (du vet precis vid Skantulls t-baneuppgång, den närmast Medis) - där finns det i skyltfönstret!

Anonym sa...

ja jag vet! jag har stått å spanat på dom massor me gånger haha

Malin Collin sa...

Nästa gång får du slå till! (Och jag med :-))