måndag 15 september 2008

Köttfärscannelloni



Köttfärscannelloni är en underskattad rätt. De här godingarna gjorde jag för ett tag sedan efter det här receptet. Det är inte ofta jag använder mig av recept men jag råkade hitta det här en dag när matlagningsinspirationen stod på noll. Det finns något tryggt med att bara följa ett recept rakt upp och ner liksom. Den enda skillnaden mellan min rätt och den i recpetet var att jag uteslöt skinkan och ersatte den med champinjoner. Något som liksom lyfte rätten var färskosten som man bredde på lasagneplattorna innan fyllningen. Det blev krämigt och gott.

4 kommentarer:

Qvistform sa...

Ja, visst är det gott! Brukar göra min egen pasta med fyllning av salsiccia, röd pesto och emmethaler.. eller greve i slutet av månaden toppad med tomatsås och bechamel.. och en fet nebbiolo eller amarone till (i början av månaden ;))

Malin Collin sa...

Men det lät ju urlyxigt! Emmenthaler är jag svag för (men den är ju faktiskt inte helt olik grevé i smaken!).

WhoCutTheCheeze sa...

Hehe.. ja precis men bra mycket billigare ;) Jag brukar köpa den som min lokala dealer gör sin egna delizierullar på, den är inte helt billig :(

/stavningskrattan

Malin Collin sa...

Oj, det var ju avancerat! Men urgott kan jag tänka mig!